Nieuwe buren, couchsurfers, familie en vriendin - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ruud Kuin - WaarBenJij.nu Nieuwe buren, couchsurfers, familie en vriendin - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ruud Kuin - WaarBenJij.nu

Nieuwe buren, couchsurfers, familie en vriendin

Blijf op de hoogte en volg Ruud

30 December 2013 | Argentinië, Puerto Madryn

De afgelopen weken heb ik weer genoeg mee gemaakt om jullie op de hoogte te houden van mijn leven.

Ik had weer een nieuwe buurvrouw, deze keer uit Amerika. Helaas is ze al weer weg. Ze doet onderzoek naar aapjes. Ze vangt apen, geeft ze een spuitje ketamine om te verdoven en vervolgens doen ze allerlei metingen. opzich een mooi sjouwtje. We hebben de afgelopen 5 dagen samen met de couchsurfers iedere avond samen gedineerd. Mijn couchsurfers kwamen uit belgië, Singapore en Polen, het was de afgelopen paar dagen een volle bak met veel gezelligheid en gekkigheid. De eerste dag dat die poolse jongen hier was had hij in zijn eentje 4/5e van een fles Captain Morgan gedronken. Hij vertelde dat hij vrienden had die cornflakes met vodka aten ipv melk. Ik geloof hem.

Met die belgische ben ik naar de Peninsula Valdes geweest, dat is een schiereiland met wildlife. Ik heb best veel dieren gezien die ik nog nooit eerder had gezien. Ik heb een aantal foto's op mijn Flickr gezet: http://www.flickr.com/photos/62784810@N04/
We hebben de auto onderweg nog op 2 wielen weten te krijgen door iets te hard door de bocht te gaan. Adrenaline is af en toe best lekker.

Ik heb met mijn familie en Helen de afgelopen dagen genoeg gedaan aan touristische activiteiten. We hebben voornamelijk samen wildlife gespot. Zo heb ik de grootste pinguin kolonie op deze planeet mogen aanschouwen, een aantal dolfijnen, guanaco's, struisvogels, gordeldieren, hamsters, een mara, zeeleeuwen, zeehonden en zeeolifanten. De foto's ben ik nog een beetje aan het filteren en zal ik binnenkort even online gooien.

Met kerst werden we uitgenodigd om met het hostel van mijn ouders te gaan bbq'en. Natuurlijk met genoeg / te veel kapotgetrapte dode kadavers op een grill. Maar ook de salades waren heel uitgebreid, gelukkig. Met kerst steken ze hier vuurwerk af en drinken ze champagne. En er is ook een Kerstman.

Ik ben nu in El Bolsón, Waarschijnlijk de meest hippie stad van Argentinië. Omgeven door bergen met witte toppen en veel bomen. Tijdens de reis kregen we een veel te uitgebreid avondmaal, wat we niet hadden gegeten omdat we van te voren een supersize pizza aten en geen honger meer hadden. Het ontbijt was duidelijk minder royaal, 3 droge soepstengels en een snoepje. Onderweg in de bus hebben Helen en ik bijna schreeuwend genot uitgekraamd toen we een double rainbow all the way zagen met in de achtergrond een berg met een ijstop. Ik zit nu in een terrein met huizen gemaakt van hout, plastic flesjes, stenen, beton en eigenlijk alles wat je kan bedenken. De eigenaar lijkt mee een terechte vent. Hij heeft de huizen zelf gemaakt en verhuurd ze voor niet al te veel (13 euro per nacht p.p.). Alles is natuurlijk organic enzo. Hij adviseerde Helen om gewoon de wc te gebruiken, en ik mocht mijn urine deponeren tussen de bomen, dat scheelt water. Het is hier wel een stuk kouder, we kwamen van 32 graden uit Madryn, naar 17 graden hier in El Bolsón.

I'll keep you guys posted!

blote voeten slijten niet, schoenen wel, al zijn de zolen nog zo dik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Ruud

Op verzoek van menig mens en natuurlijk ook op eigen initiatief begin ik een reisdagboek. Ik ben nu in Argentinië aan het reizen / stagelopen. Ik doe onderzoek naar een bacterie die delen van aardolie kan afbreken. Na mijn stage is het de bedoeling dat ik ga rondreizen, ik weet nog niet waarheen en hoe lang ik onderweg ben.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4128

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 10 Augustus 2014

América Latina

Landen bezocht: