New Crib - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ruud Kuin - WaarBenJij.nu New Crib - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ruud Kuin - WaarBenJij.nu

New Crib

Door: Rudriquez

Blijf op de hoogte en volg Ruud

02 December 2013 | Argentinië, Puerto Madryn

Het is weer eens tijd voor een nieuwe update van mijn leven in het thuisland van onze koningin en de paus. Er is in de tussentijd genoeg gebeurd, laat ik beginnen met de kittens, die heb ik niet meer. Ze zijn uitgedeeld op het strand door mijn huisgenoten, dat schijnt hier de normale gang van zaken te zijn. De moeder is nu alleen al wel ongeveer 2 weken haar jongen aan het zoeken, tot op het irritante aan toe, ze gaat dan brullen en dat voor elke deur. Haar lievelingstijd om dat te doen is natuurlijk rond 3:00.

En ik heb half een hond geadopteerd , ik zag hem lopen op het strand en ging even met hem hardlopen. Even later die dag kwam ik hem weer tegen bij de supermarkt, ik gaf hem een wat aandacht en hij volgde me naar huis. Thuis aangekomen zag ik dat mijn huisgenoot Juliana een lama-achtig dier op het aanrecht aan stukken aan het snijden was. Dat dier hadden ze vandaag kapotgeschoten ergens een eindje verderop. Ik heb er een foto van hoe dat eruit zag, Ik zal hem morgen even uploaden op mijn flickr. Maar fijn, dierenbotten passen niet echt in het dieet van een Argentijn en daarom mocht ik mijn 4 voeter volgeling verblijden met 2 botten. Ik ging even naar mijn kamer en na ongeveer een kwartier vond ik mijn nieuwe vriend Keta (zo noem ik hem), die het zichzelf makkelijker maakte door zichzelf onder het bureau te werpen en te slapen. Nu is het niet toegestaan om dieren te hebben in het huis, en aangezien ik een paar uur later weer naar een ander huis ging verhuizen was er niet echt een toekomst voor ons. Gelukkig kom ik hem best vaak tegen, dus ik denk dat we gewoon goede vrienden worden.

Ik heb inmiddels een betere kijk op de Argentijnse cultuur. Waar je in Nederland van alles je eigen ding hebt, je eigen boormachine, je eigen biertje, je eigen gerecht als je uit eten gaat en je eigen kopje thee heb je hier een buurman die wel iets in zijn schuur heeft liggen wat je kan gebruiken, literflessen bier, zodat je kan delen, een groot bord in het midden waar iedereen van eet en maté, een bekertje cafeïne houdende drank wat telkens wordt bijgevuld en doorgegeven aan de volgende. Ook het: dat doen we morgen wel. Hoor ik heel vaak. En de: Ja dat gaan we doen! En vervolgens als ik datgene wil doen taait iedereen af (dit heb ik al vaker meegemaakt dan dat ik kan tellen op handen en voeten).
Mijn nieuwe huis is echt een mayor upgrade. Mijn vorige kamer moest ik mijn kamer delen met Pablo, de keuken met zo’n 20 verschillende dieren (vliegen, honden, katten, hagedissen, mensen enz.) Ik mocht niet in mijn onderbroek over de gang lopen. Huisgenoten die het de meest vuile muziek luisteren. Mijn bed was ook net even iets kleiner dan ikzelf, ik moest mezelf elke avond ik een foetus positie gooien of met mijn voeten tussen de spijlen van het bed, wat op den duur ook niet heel handig is. Ik werd meestal wakker vage vlekken op mijn voeten. Nu heb ik mijn eigen appartementje, helaas wel iets duurder, ik betaal nu 45 euro per maand in plaats van 30. Maar ik heb mijn eigen alles. Chille buren, ik heb een buurman met een hostel achtig iets, hij gaf me het wifi password gratis. Ik heb ook een Braziliaanse buurvrouw, waar ik gister mee uit eten ben geweest. Ik ga wel goed op de hoeveelheid ruimte die ik voor mezelf heb, de rust die ik heb. Ook een bed zonder spijlen kan ik erg waarderen, helemaal omdat ik 2 bedden naast elkaar heb, waardoor ik mezelf zelfs diagonaal in slaap kan toveren.

Het weer begint ook al heel lekker te worden, het is nu dagelijks zo’n 30 graden op het warmste punt van de dag, met een avondtemperatuur van 15 graden. Ik merkte in Nederland altijd al dat de gemoedstoestand van mensen altijd een stuk beter is tijdens de zomer, dat merk ik hier ook. Veel mensen gaan ’s avonds naar buiten om met elkaar te bbq’en of op het strand te zitten. Het weer trekt ook veel touristen aan. Gister kwam ik een groep fransen tegen die tegen mij in het Frans/Spaans mij gingen vertellen hoe geniaal de wiet was in Amsteram een paar jaar geleden. De vraag van waar kom je vandaan? Holanda. Oh! Amsterdam! Alsof Nederland een deel is van Amsterdam.

Dit was hem weer voor vandaag. Sandalen zijn voor mensen die hem door hebben en ik hou jullie op de hoogte!

foto van keta: http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/580636_693472664009691_1605468759_n.jpg

foto van kadaver: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn2/1452371_693472867343004_156914112_n.jpg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Ruud

Op verzoek van menig mens en natuurlijk ook op eigen initiatief begin ik een reisdagboek. Ik ben nu in Argentinië aan het reizen / stagelopen. Ik doe onderzoek naar een bacterie die delen van aardolie kan afbreken. Na mijn stage is het de bedoeling dat ik ga rondreizen, ik weet nog niet waarheen en hoe lang ik onderweg ben.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 4142

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 10 Augustus 2014

América Latina

Landen bezocht: