Eindbestemming bereikt! Hola Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ruud Kuin - WaarBenJij.nu Eindbestemming bereikt! Hola Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Ruud Kuin - WaarBenJij.nu

Eindbestemming bereikt! Hola Puerto Madryn

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

24 Augustus 2013 | Argentinië, Puerto Madryn

De afgelopen dag was wel erg, hoe zal ik het zeggen… interessant. Ik zal beginnen over de mijn host in Buenos Aires. Een fulltime stoner. Ze gaf me hele leuke rondleidingen en was echt supernice, het enige nadeel was dat mijn vest ook een beetje naar canabinoïden rook. Ik vond het zelf niet zo erg hoor, maar de hond van de politie vond het niet zo chill. Ik moest uit de bus worden gehaald door een groep van zo’n 6 agenten. Ik mocht met ze mee naar hun warme hokje (buiten sneeuwde het, wat eens per 4 jaar schijnt te gebeuren hier). Ik kreeg een interview in het spaans, waar ik nou zelf niet heel erg in thuis ben, dus ik heb veel moeten “no comprendo’en”. Vervolgens mocht ik met ze mee naar een speciaal hokje in het kantoor, waar al mijn spullen grondig werden bekeken op verboden narcotica. Gelukkig vermoedde ze niet dat ik een bolletjesslikker was, dus mijn poepertje lieten ze met rust. De rest werd wel grondig bekeken. Toen ze niets vonden kon ik ze vriendelijk de hand schudden en met een mooie “buenos dias” kwam ik ervan af. Aangekomen bij mijn eindbestemming (na een reis van 20 uur in de bus) kreeg ik een rondleiding door het pittoreske Puerto Madryn, het eindstation voor de aankomende tijd. Ik moet nog een huis / kamer vinden, maar dat gaat wel lukken. De eerste walvissen zijn ook al gespot, wat niet heel lastig is aangezien er elke 5 seconde wel eentje uit het water zwaait met een vin. Omdat er vanochtend voor het eerst in 4 jaar sneeuw was zag ik allemaal mensen buiten met sneeuw spelen. Ze maakte allemaal sneeuwpoppen op hun auto en gingen daarmee door de stad rijden in een soort van parade, heel apart... in nederland zie je eigenlijk alleen maar zure gezichten als het sneeuwt. Ik ga nu weer even een rondje lopen door de stad. Ciao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Ruud

Op verzoek van menig mens en natuurlijk ook op eigen initiatief begin ik een reisdagboek. Ik ben nu in Argentinië aan het reizen / stagelopen. Ik doe onderzoek naar een bacterie die delen van aardolie kan afbreken. Na mijn stage is het de bedoeling dat ik ga rondreizen, ik weet nog niet waarheen en hoe lang ik onderweg ben.

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4156

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 10 Augustus 2014

América Latina

Landen bezocht: